Voor de vernieuwing van de vaste tentoonstelling in het Publiekscentrum zoeken wij zo spoedig mogelijk een projectcoördinator tentoonstellingen (24 tot 28 uur p/w).

Vernieuwen expositie publiekscentrum

Het Utrechts Archief werkt aan een groot project, het vernieuwen van de semipermanente expositie in het publiekscentrum. Tegelijkertijd wordt het educatieaanbod en de publieksbegeleiding vernieuwd. De opening van de nieuwe presentatie gaat plaatsvinden medio 2019. De nieuwe Projectcoördinator tentoonstellingen vervult een belangrijke rol binnen dit project en wordt aangestuurd door het hoofd Publiek & Presentatie. Samen met team presentatie en team Marketing & Communicatie zorg je voor een bruisend, verrassend en open Publiekscentrum.

Wat ga je doen?

  • Het realiseren van het vastgestelde projectplan. In het projectteam heb jij de coördinatie en ontwikkel je samen een interactieve semipermanente presentatie over de geschiedenis van stad en provincie, nieuwe activiteiten, concepten en educatieproducten;
  • Opstellen van (deel)projectplannen; contacten initiëren en onderhouden met interne en externe deelnemers en gecontracteerde partijen; het monitoren van vastgestelde deelprojectplannen en het bewaken van de gestelde eisen aan kwaliteit, tijd, informatie en kosten;
  • Samen met team Communicatie & Marketing ontwikkelen en realiseren van marketingcampagnes, fondsenwerving en crowdfunding.


Wat vragen we van je?

Je bent resultaatgericht, hebt overtuigingskracht, denkt in oplossingen en bent besluitvaardig, gewend te werken in multidisciplinaire projectteams en weet behendig en met respect voor de diverse expertises die vertegenwoordigd zijn, tot een gezamenlijk resultaat te komen.

• HBO (+) werk- en denk niveau;
• Ruime kennis van en ruime ervaring met het coördineren van tentoonstellingsprojecten;
• Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
• Kennis en ervaring met erfgoededucatie en vrijwilligerscoördinatie;
• Netwerk binnen het culturele veld in Utrecht;
• Kennis van middeleeuwen en het verleden van Utrecht;
• Bereid om in het weekend te werken en je woont in Utrecht of nabije omgeving.


Arbeidsvoorwaarden

Het Utrechts Archief volgt de rechtspositie van de gemeente Utrecht. In eerste instantie is er sprake van een detachering voor een periode van 12 maanden met uitzicht op verlenging tot het einde van het project medio 2019. Salaris afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal in salarisschaal 9 (max. € 3.805,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek).

Inlichtingen en sollicitatie

Voor nadere informatie over deze functie kun je contact opnemen met Bernadine Ypma, Afdelingshoofd Publiek en presentatie / adjunct-directeur, telefoonnummer: (030) 286 6659, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je kunt je sollicitatie via e-mail vóór 14 december 2017 richten aan: Anne-Marie van Vliet, P&O adviseur van Het Utrechts Archief, e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De eerste gespreksronde is gepland op 3 januari 2018, de tweede gespreksronde op 9 januari 2018, we willen je vragen daarmee rekening te houden.